filmy korporacyjne.

od ponad sześciu lat tworzymy skuteczne filmy korporacyjne, które pomagaja naszym klientom.

Żyjemy w czasach bardzo dynamicznych przemian. Z każdym pokoleniem w naszym świecie zachodzą zmiany, które wpływają na wiele aspektów naszego życia. Jeszcze kilka lat temu głównym medium, wokół którego kręciło się nasze życie była telewizja. Dziś zostaje ona powoli lecz sukcesywnie wypierana z naszego życia przez internet. Jak wykorzystać potencjał internetu w produkcji filmów reklamowych dla własnej marki? Jak stworzyć skuteczny przekaz filmowy, który dotrze i zaangażuje pożądaną grupę docelową? Jak tworzyć skuteczne filmy korporacyjne oraz filmy wizerunkowe?
Te pytania zadajemy sobie każdego dnia, gdy przychodzimy do biura. Jesteśmy stosunkowo małą, lecz niezwykle zwinną i elastyczną agencją filmową. Nasz dom produkcyjny potrafi dobrze pracować z dużymi, średnimi i małymi budżetami filmowymi. Przez lata praktyki (działamy już ponad 6 lat) wielokrotnie potwierdziliśmy wartość naszych kreatywnych głów tworząc wysokiej jakości filmy korporacyjne.

czym jest film korporacyjny?

film korporacyjny to w dużym uproszczeniu film prezentujący potencjał firmy.

Stworzymy dla Ciebie wysokiej jakości filmy korporacyjne, dzięki którym Twoja firma zarobi znacznie więcej.
Poznaj potencjał filmów korporacyjnych już dziś!
Słowem korporacja w dzisiejszych czasach określa się wiele firm, również takich, które z prawnego punktu widzenia wcale korporacjami nie są. Filmy korporacyjne opowiadają o różnych tematach. Produkcja filmowa jaką najczęściej się zajmujemy to:

– produkcja filmów korporacyjnych – promocyjnych – w tego rodzaju filmach najistotniejsze jest zaprezentowanie potencjału naszego klienta. Najczęściej tego rodzaju filmy korporacyjne są swego rodzaju spotem reklamowym, w którym skupiamy się na najważniejszych aspektach konkurencyjności naszego klienta
– produkcja wizerunkowych filmów korporacyjnych – filmy wizerunkowe korporacyjne mają za zadanie uświadomić (najczęściej klientom i partnerom firmy) widzom wielkość danej firmy oraz spektrum oferowanych przez nią usług
– produkcja filmów employer branding – filmy employer branding to z kolei skuteczne narzędzie umożliwiające pozyskiwanie nowych rąk do pracy. W skrócie rzecz biorąc kierujemy je najczęściej do osób, które poszukują pracy w danej branży i mogą być zainteresowane pracą u naszego klienta. Filmy korporacyjne employer branding okazują się niezwykle skutecznym narzędziem w poszukiwaniu pracowników. Potwierdza to wiele firm, dla których mieliśmy okazję przygotowywać tego typu filmy korporacyjne.

produkcja filmu korporacyjnego.

od czego zacząć? jak stworzyć świetny film korporacyjny?

Rozpoczynając produkcję filmu korporacyjnego przede wszystkim najważniejsze dla nas jest dobre rozpoznanie potrzeb klienta. Im więcej informacji na tym etapie klient nam przekaże, tym lepiej przygotujemy się do realizacji filmu i tym lepszy on będzie.

preprodukcja.

Produkcja filmów korporacyjnych zazwyczaj poprzedzona jest okresem przygotowawczym do zdjęć. W tym czasie tworzymy dopracowaną koncepcję scenariusza, pełny scenariusz filmu korporacyjnego oraz organizujemy niezbędne do realizacji narzędzia: sprzęt filmowy, ekipę oraz scenografię. Dobrze wykonana praca na tym etapie produkcji filmowej wróci do nas z nawiązką podczas realizacji kolejnego etapu – okresu produkcji filmu. Podczas produkcji filmu nie ma miejsca na przypadkowość czy niedoróbki. Wszystko to czego nie zarejestrujemy – nie pojawi się w filmie.

produkcja filmowa.

Patrząc na plan filmowy z zewnątrz można odnieść wrażenie, że wiele osób przez większość czasu stoi i nic nie robi. Jest to bardzo mylne pojęcie, ponieważ podczas produkcji filmowej na planie potrzeba wielu osób, których praca jest wykonywana np. przez chwilę, natomiast później w trakcie nagrania kontrolują oni dokładnie kadr filmu, upewniając się, że ich praca wygląda dobrze na ekranie.
W czasie produkcji filmu korporacyjnego zawsze prosimy, aby przedstawiciele klienta na bieżąco towarzyszyli nam w nagraniach i przekazywali swoje uwagi. Pamiętać musimy, że realizując film korporacyjny zawsze robimy to dla klienta, a więc powinien on mieć wgląd w przebieg naszych prac.
Po zakończeniu okresu produkcji filmu korporacyjnego przychodzi okres postrprodukcji.

postprodukcja filmowa.

Postprodukcja filmów korporacyjnych to czas, gdy siadają do pracy nasi montażyści, koloryści oraz czasem specjaliści od efektów specjalnych, tzw. VFX-ów. Na tym etapie pracy dobry montażysta filmowy może uczynić niezły materiał filmowy świetnym filmem. Zawsze dbamy o to, by realizowana w naszym domu produkcyjnym postprodukcja stanowiła prawdziwą wartość dodaną filmu korporacyjnego.
Produkcja filmów korporacyjnych to złożone przedsięwzięcie
Jak widać w powyższym zestawieniu poszczególnych etapów pracy nad filmem korporacyjnym – realizacji takiego filmu to dosyć złożone przedsięwzięcie. Wymaga ona zaangażowania wielu specjalistów i fachowców z różnych dziedzin.
Najczęściej do filmów korporacyjnych angażujemy, oprócz reżysera i operatora i ekipy: scenografa, aktorów, specjalistów od efektów specjalnych oraz animacji. Nasz zgrany zespół wielokrotnie potwierdził słuszność teorii, że do każdego zadania lepiej zaangażować wykwalifikowanego dedykowanego specjalistę, niż obarczać jedną osobę wieloma zadaniami.

jak sprawić by film korporacyjny był skuteczny?

jakie cechy powinien mieć dobry film korporacyjny?

Nie sposób wymienić wszystkie czynniki warunkujące sukces filmu korporacyjnego. Jest ich zbyt wiele. Spróbujemy wymienić pięć najważniejszych cech dobrego filmu korporacyjnego:

dobry film korporacyjny jest kierowany do odpowiednio dobranej grupy docelowej.

Tworząc film korporacyjny musimy na samym początku, jeszcze na etapie tworzenia scenariusza jasno odkreślić do kogo kierujemy film. Dobrze dobrany scenariusz dopasowany do specyfiki odpowiedniej grupy docelowej sprawi, że nasz film korporacyjny będzie zrozumiały i jasny oraz będzie miał większą szansę na osiągnięcie pożądanego przez nas rezultatu.

film korporacyjny powinien skupiać się na kilku najważniejszych aspektach, a nie mówić o wszystkim.

Często zdarza się, że firmy chcące zainwestować w film korporacyjny dla swojej firmy, próbują w tym formacie „upchnąć” zarówno film wizerunkowy, reklamowy, film biznesowy oraz film employer branding. Co prawda nie jest to niemożliwe, ale takie przeładowanie treścią filmu zazwyczaj kończy się nie najlepiej. W efekcie możemy otrzymać długi 7 -12 minutowy film, który po pierwszych dwóch minutach znudzi widza.
Próbując zaś zrobić z niego krótką 2-3 minutową produkcję filmową otrzymamy delikatnie mówiąc – chaotyczny bełkot. Tworząc filmy korporacyjne sugerujemy zawsze naszym klientom skupienie się na 2-3 najważniejszych myślach jakie film ma przekazywać widzom. Stawiamy na spójność i jasność przekazu filmowego. Wyznajemy zasadę, że lepiej pozostawić niedosyt niż przesyt.

dobre filmy korporacyjne powinny mieć jasno określony cel.

Nawiązując do poprzedniego punktu warto zaznaczyć, że jasno określony cel filmu mówi nam o tym co film ma przekazać. Musimy na samym początku określić, czy tworzymy film wizerunkowy, spot promocyjny czy film employer branding. Chaos i mówienie o wszystkim nam nie pomoże.

filmy korporacyjne to emocje.

Ogólnie rzecz biorąc produkcja filmowa to opowiadanie emocjami i granie na emocjach widza. Im bardziej emocjonalny przekaz będzie ze sobą niósł film korporacyjny tym lepiej. Ludzie mają taką tendencję, że znacznie lepiej zapamiętują momenty, w których towarzyszą im silne emocje. Dlatego również lepiej zapamiętają nasz film korporacyjny jeśli wywoła on w nich określone emocje.

filmy korporacyjne powinny wzywać do działania.

Dobre filmy korporacyjne nie tylko prezentują dany produkt czy firmę, ale również zmuszają widzów do określonego działania. Aby odnieść zamierzony sukces, powinniśmy w filmie korporacyjnym zawrzeć odpowiednią informacją dotyczącą tego co użytkownik (widz) powinien dalej zrobić po obejrzeniu filmu. Czy ma wypełnić formularz, czy przejść na naszą stronę a może zaproponować mu inne, niekonwencjonalne działanie…?

czy opłaca się produkować film korporacyjny w mojej firmie?

oczekiwania vs koszty

Często wiele firm staje przed dylematem czy zrealizować film korporacyjny we własnym zakresie czy zlecić jego wykonanie zewnętrznym wyspecjalizowanym domom produkcyjnym czy agencji filmowej.
Oba podejścia są jak najbardziej słuszne i żadnego nie neguję. Realizacja filmu korporacyjnego we własnym zakresie pomaga zaktywizować pracowników, dostarcza im sporo rozrywki i przy okazji rozwija ich możliwości współpracy w nowych obszarach działań. Ewentualnym minusem takich działań mogą być braki sprzętowe oraz braki w umiejętnościach pracowników związanych stricte z produkcją filmową.
Dlatego czasem lepiej zlecić produkcję filmu korporacyjnego zewnętrznym podmiotom. Takie firmy są doświadczone, zajmują się (przeważnie od kilku lat) tylko produkcją filmową, są wielokrotnie nagradzane za swoje dzieła i wiedzą co robią. Oddając się w ręce dobrego partnera, który wykona dla nas film, możemy mieć pewność, że praca zostanie wykonana na najwyższym poziomie.
Często zdarza się, że klient chce zrealizować film przy środkach nie wystarczających na realizację wszystkich scen na wysokim poziomie. Klient proponuje obniżyć podany przez nas budżet realizacji projektu zachowując wszystkie elementy scenariusza i koncepcji. Oczywiście można próbować realizować takie sceny na niższym poziomie, jednak efekt w najlepszym wypadku będzie średni. W takich przypadkach zawsze zachęcamy do rozmów i wspólnie znajdujemy najlepsze rozwiązanie.
Filmy korporacyjne – siła napędowa promocji Twojej marki!

Chcesz wyprodukować film?
Zrób to razem z nami.