produkcja filmów reklamowych

PRODUKCJA FILMOWA BEZ TAJEMNIC – CZ.7.

Produkcja filmów reklamowych wystartowała praktycznie w tym samym czasie co telewizja. Prezentujemy dwie ciekawostki związane z zagadnieniem produkcji filmów reklamowych. Pierwszą legalnie wyemitowaną reklamę telewizyjną w historii, oraz najdroższą reklamę w historii.

Pierwsza reklama telewizyjna na świecie została wyemitowana w USA 1 lipca 1941 roku o godzinie 14:29. To właśnie od tego wydarzenia rozpoczęła się historia produkcji reklamy telewizyjnej. Reklama przedstawiała zegarek firmy Bulova, zajmującej się produkcją luksusowych zegarków i biżuterii.

Tak naprawdę reklama firmy Bulowa była pierwszą legalnie wyemitowaną reklamą w telewizji. Pierwsze reklamy emitowano już w USA w 1928 roku, jednakże to organ regulacyjny FCC przyznał pierwsze licencje na emisje reklam dopiero 2 maja 1941 roku. Licencje obowiązywać 1 lipca, czyli w dniu startu kanału WNBT (własności NBC), gdzie pokazano reklamę firmy Bulova.

Firma Bulova za tą emisję zapłaciła 9 dolarów. Spot mogło oglądać kilka tysięcy osób. W tamtych latach w Nowym Jorku było około 4000 telewizorów.

Już wtedy zdawano sobie doskonale sprawę jak wielki potencjał drzemie w reklamach telewizyjnych. Późniejsi producenci filmów reklamowych przeznaczonych do emisji TV, starali się tworzyć coraz lepsze i bardziej angażujące reklamy, a na produkcję reklam wykorzystywano coraz większe budżety.

Najdroższą na świecie (stan na grudzień 2016) wyprodukowaną reklamą telewizyjną jest spot reklamowy o nazwie „Cog” – promujący nowy model Hondy Accord. Film zrealizowany przez agencję Wieden + Kennedy pokazuje tzw. maszynę Rube Goldberga złożoną z podzespołów Hondy. Maszyna Rube Goldberga, to przesadnie rozbudowana seria mechanizmów działająca na zasadzie domina, która w skomplikowany sposób wykonuje bardzo proste czynności.

Film reklamowy przeznaczony był na rynek brytyjski. Produkcja spotu reklamowego kosztowała 1 milion funtów, zaś budżet kampanii reklamowej pochłonął 6 mln funtów. Realizacja spotu trwała 7 miesięcy. Twórcy filmu starali się zrealizować go przy jak najmniejszym wykorzystaniu postprodukcji. Film choć sprawia wrażenie jednego ciągłego ujęcia – został nakręcony w dwóch trwających około 1 minuty ujęciach.

Czytaj także: produkcja filmowa bez tajemnic cz.6. | produkcja filmowa bez tajemnic cz.1.

CreativeStudio.com.pl – produkcja filmowa

©Realizacja MTweb




FILMY REKLAMOWE I PROMOCYJNE
PRODUKCJA FILMOWA I TELEWIZYJNA
PRODUKCJA REKLAMOWA STUDIO