Badanie percepcji filmów – jak zbadamy odbiór Twojego spotu reklamowego?

Badanie percepcji filmów to w dzisiejszych czasach dziedzina mocno zapomniana.

Z roku na rok na rynku przybywa coraz więcej podmiotów specjalizujących się w produkcji filmowej. W każdym miesiącu powstają nowe spoty reklamowe, jednak mało kto zastanawia się nad tym czy i jak przeprowadzać badanie percepcji filmów.

Filmy towarzyszą nam już ponad 120 lat. Choć na początku kinematografii były one dość prymitywne, z biegiem lat wyewoluowały one do takiego stopnia, że twórców filmowych ogranicza jedynie wyobraźnia. Skomplikowane efekty specjalne, animacje 2d i 3d, niesamowite miejsca, przestrzenie i historie to norma, również w filmach reklamowych. Jak jednak sprawdzić skuteczność tworzonego przez nas spotu reklamowego? Jak zagwarantować sobie pewność, że nie zmarnujemy pieniędzy?

Nasza agencja filmowa jako jedna z pierwszych w Polsce zaczęła oferować klientom możliwość badania percepcji filmu reklamowego.

Jak wygląda badanie percepcji filmu reklamowego?

Podstawowym czynnikiem jest dobór zróżnicowanej grupy docelowej. Najlepiej sprawdzają się grupy mieszane, to znaczy część osób z przedziału grupy, do której adresujemy film, a część spoza niej. Obiektywne zebranie wyników realizujemy na kilka sposobów. Badanie percepcji filmu reklamowego odbywa się poprzez szczegółową analizę zachowania wzroku osoby badanej. Sprawdzamy, na które elementy osoba zwraca uwagę, w które części ekranu patrzy oraz jak reagują jej gałki oczne.

Badanie percepcji filmu reklamowego to niezwykle istotna kwestia

Na etapie preprodukcji filmu reklamowego przygotowujemy kilka wariantów tzw. animatika lub dźwiękowego storyboardu, który umożliwia nam nakreślenie badanym odpowiedniej fabuły filmu. Następnie po obiektywniej analizę ich odczuć, oraz wypełnionej przez badanych ankiety przygotowujemy odpowiednie wnioski, które przekazujemy klientowi. To klient podejmuje ostateczną decyzję co do wprowadzania zmian i poprawek.

Po co badać percepcję filmów reklamowych?

Badanie percepcji filmów reklamowych służy przede wszystkim zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy klienta. Dzięki badaniu percepcji filmu, już na wczesnym etapie, zanim rozpoczniemy produkcję, możemy zbadać, które elementy się sprawdzą, a na które nie warto wydawać pieniędzy. Zamiast tego zaoszczędzony budżet można przeznaczyć np. na zakup dodatkowego czasu antenowego filmu reklamowego.

Czy badanie percepcji filmów jest dla każdego?

Badanie percepcji filmów zwykle przeprowadzamy przy większych projektach. Zazwyczaj wykonujemy je w trakcie realizacji filmów reklamowych przeznaczonych do emisji telewizyjnej oraz spotów reklamowych do internetu. Oczywiście jesteśmy otwarci na każdego klienta. Również chętnie zapraszamy firmy, które mają już gotowe spoty reklamowe, ale chciałyby je dogłębniej przeanalizować.

Zachęcamy do kontaktu z naszą agencją filmową. Chętnie udzielimy więcej informacji.

Summary
Badanie percepcji filmów
Article Name
Badanie percepcji filmów
Description
Badanie percepcji filmów to w dzisiejszych czasach dziedzina mocno zapomniana. Z roku na rok na rynku przybywa coraz więcej podmiotów specjalizujących się w produkcji filmowej. W każdym miesiącu powstają nowe spoty reklamowe, jednak mało kto zastanawia się nad tym czy i jak przeprowadzać badanie percepcji filmów.
Author
Publisher Name
CreativeStudio.com.pl
Publisher Logo
Podaj dalej