Filmy korporacyjne.

Od ponad sześciu lat tworzymy skuteczne filmy korporacyjne, które pomagają naszym klientom. Chcesz dowiedzieć się, jak produkcja filmów korporacyjnych może odmienić i Twoją firmę?

Żyjemy w czasach bardzo dynamicznych przemian. Z każdym pokoleniem w naszym świecie zachodzą zmiany, które wpływają na wiele aspektów naszego funkcjonowania. Jeszcze kilka lat temu głównym medium, wokół którego kręciło się nasze życie była telewizja. Dziś jest ona powoli, lecz sukcesywnie, wypierana przez Internet. Jak wykorzystać potencjał Internetu w produkcji filmów reklamowych dla własnej marki? Jak stworzyć skuteczny przekaz filmowy, który dotrze i zaangażuje pożądaną grupę docelową? Jak tworzyć skuteczne filmy korporacyjne oraz filmy wizerunkowe?
Te pytania zadajemy sobie każdego dnia, gdy przychodzimy do biura. Jesteśmy stosunkowo małą, lecz niezwykle zwinną i elastyczną agencją filmową. Nasz dom produkcyjny potrafi dobrze pracować z dużymi, średnimi i małymi budżetami filmowymi. Przez lata praktyki (działamy już ponad 6 lat) wielokrotnie potwierdziliśmy wartość naszych kreatywnych głów, tworząc wysokiej jakości filmy korporacyjne.

Creative Studio filmowe – czym jest film korporacyjny?

Co warto wiedzieć o produkcji filmów reklamowych, w tym korporacyjnych? Film korporacyjny to w dużym uproszczeniu film prezentujący potencjał firmy – jest to głównym zadaniem filmów korporacyjnych (oraz wielu filmów reklamowych).

Stworzymy dla Ciebie wysokiej jakości filmy korporacyjne, dzięki którym Twoja firma zarobi znacznie więcej, a Ty wyróżnisz się na tle konkurencji.
Poznaj potencjał filmów korporacyjnych już dziś i stwórz filmy wizerunkowe, które będą dla Ciebie zarabiać! A jak powinna wyglądać produkcja filmu korporacyjnego na strony internetowe czy do prezentacji w social mediach?
Słowem korporacja w dzisiejszych czasach określa się wiele firm, również takich, które z prawnego punktu widzenia wcale korporacjami nie są. Filmy korporacyjne opowiadają o różnych tematach. Dlatego produkcja filmowa jaką najczęściej się zajmujemy, to:

– produkcja filmów korporacyjnych (promocyjnych) – w tego rodzaju filmach najistotniejsze jest zaprezentowanie potencjału naszego klienta. Najczęściej tego rodzaju filmy korporacyjne są swego rodzaju spotem reklamowym, w którym skupiamy się na najważniejszych aspektach konkurencyjności naszego klienta;
– produkcja wizerunkowych filmów korporacyjnych – filmy wizerunkowe korporacyjne mają za zadanie uświadomić widzom (najczęściej klientom i partnerom firmy) wielkość danej firmy oraz spektrum oferowanych przez nią usług
– produkcja filmów employer branding – filmy employer branding to z kolei skuteczne narzędzie umożliwiające pozyskiwanie nowych rąk do pracy. Czyli w kierujemy je najczęściej do osób, które poszukują pracy w danej branży i mogą być zainteresowane zatrudnieniem się u naszego klienta. Filmy korporacyjne employer branding okazują się niezwykle skutecznym narzędziem w poszukiwaniu pracowników. Potwierdza to wiele firm, dla których mieliśmy okazję przygotowywać tego typu filmy korporacyjne.

Produkcja filmu korporacyjnego – filmy wizerunkowe od podszewki

Od czego zacząć tworzenie filmów korporacyjnych? Jak stworzyć świetny film korporacyjny?

Rozpoczynając produkcję filmu korporacyjnego, przede wszystkim najważniejsze dla nas jest dobre rozpoznanie potrzeb klienta. Im więcej informacji na tym etapie klient nam przekaże, tym lepiej przygotujemy się do realizacji filmu i tym lepszy rezultat uda się nam uzyskać.

Preprodukcja – jak dopracowujemy filmy reklamowe dla klientów?

Produkcja filmów korporacyjnych zazwyczaj poprzedzona jest okresem przygotowawczym do zdjęć. W tym czasie tworzymy dopracowaną koncepcję scenariusza, pełny scenariusz filmu korporacyjnego oraz organizujemy niezbędne do realizacji narzędzia: sprzęt filmowy, ekipę oraz scenografię. Dobrze wykonana praca na tym etapie produkcji filmowej wróci do nas z nawiązką podczas realizacji kolejnego etapu – okresu produkcji filmu. Podczas produkcji filmu nie ma miejsca na przypadkowość czy niedoróbki. Wszystko to czego nie zarejestrujemy, nie pojawi się w filmie.

Produkcja filmowa – jak wygląda profesjonalna produkcja filmów?

Patrząc na plan filmowy z zewnątrz, można odnieść wrażenie, że wiele osób przez większość czasu stoi i nic nie robi. Jest to bardzo krzywdzące, ponieważ podczas produkcji filmowej na planie potrzeba wielu osób, których obowiązku są wykonywane np. przez chwilę, natomiast później w trakcie nagrania kontrolują oni dokładnie kadr filmu, upewniając się, że ich praca wygląda dobrze na ekranie.
W czasie produkcji filmu korporacyjnego zawsze prosimy, aby przedstawiciele klienta na bieżąco towarzyszyli nam w nagraniach i przekazywali swoje uwagi. Pamiętać musimy, że realizując film korporacyjny zawsze robimy to dla klienta, a więc powinien on mieć wgląd w przebieg naszych prac.
Po zakończeniu okresu produkcji filmu korporacyjnego przychodzi okres postprodukcji.

Postprodukcja filmowa – ostatnie etapy działania a produkcja filmów

Postprodukcja filmów korporacyjnych to czas, gdy siadają do pracy nasi montażyści, koloryści oraz czasem specjaliści od efektów specjalnych, tzw. VFX-ów. Na tym etapie pracy dobry montażysta filmowy może sprawdzić, że niezły materiał filmowy stanie się świetnym filmem. Zawsze dbamy o to, by realizowana w naszym domu produkcyjnym postprodukcja stanowiła prawdziwą wartość dodaną filmu korporacyjnego.
Produkcja filmów korporacyjnych to złożone przedsięwzięcie
Jak widać w powyższym zestawieniu poszczególnych etapów pracy nad filmem korporacyjnym, realizacji takiego filmu, to dosyć złożone przedsięwzięcie. Wymaga to zaangażowania wielu specjalistów i fachowców z różnych dziedzin, by filmy reklamowe i filmy promocyjne spełniały najwyższe standardy.
Najczęściej do filmów korporacyjnych angażujemy reżysera, operatora i ekipy: scenografa, aktorów, specjalistów od efektów specjalnych oraz animacji. Nasz zgrany zespół wielokrotnie potwierdził słuszność teorii, że do każdego zadania lepiej zaangażować wykwalifikowanego dedykowanego specjalistę, niż obarczać jedną osobę wieloma zadaniami. A jeśli w Twojej firmie potrzeba jest też produkcja filmów reklamowych innego typu, zawsze możemy pomóc i z nimi.

Jak sprawić, by film korporacyjny (biznesowy film reklamowy) był skuteczny w promocji Twojej firmy?

Jakie cechy powinien mieć dobry film korporacyjny i czym powinna wyróżniać się profesjonalna produkcja filmów?

Nie sposób wymienić wszystkie czynniki warunkujące sukces filmu korporacyjnego. Jest ich zbyt wiele. Spróbujemy wymienić pięć najważniejszych cech dobrego filmu korporacyjnego:

Dobry film korporacyjny jest kierowany do odpowiednio dobranej grupy docelowej.

Tworząc film korporacyjny i inne produkcje filmowe o charakterze promocyjnym, musimy na samym początku, jeszcze na etapie tworzenia scenariusza, jasno określić, do kogo kierujemy film. Dobry scenariusz dopasowany do specyfiki odpowiedniej grupy docelowej sprawi, że nasz film korporacyjny będzie zrozumiały i jasny oraz będzie miał większą szansę na osiągnięcie pożądanego rezultatu.

Film korporacyjny powinien skupiać się na kilku najważniejszych aspektach, a nie mówić o wszystkim.

Często zdarza się, że firmy chcące zainwestować w film korporacyjny dla swojej firmy, próbują w tym formacie „upchnąć” film wizerunkowy, reklamowy, film biznesowy oraz film employer branding. Co prawda nie jest to niemożliwe, ale przeładowanie treścią zazwyczaj nie kończy się najlepiej. Takie produkcje filmowe są niestety najczęściej nieskuteczne. W efekcie możemy bowiem otrzymać długi 7 -12 minutowy film, który po pierwszych dwóch minutach znudzi widza. A przecież nasze filmy muszą angażować i przyciągać uwagę, dając klarowny przekaz najwyższej jakości. To sposób na skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.
A jeśli przy nadmiarze treści i pomysłów próbujemy zrobić, 2-3 minutową, produkcję filmową, otrzymamy delikatnie mówiąc – chaotyczny bełkot. Tworząc filmy korporacyjne, sugerujemy zawsze naszym klientom skupienie się na 2-3 najważniejszych myślach, jakie film ma przekazywać widzom. Stawiamy na spójność i jasność przekazu filmowego. Wyznajemy zasadę, że lepiej pozostawić niedosyt niż przesyt.

Dobre filmy korporacyjne powinny mieć jasno określony cel.

Nawiązując do poprzedniego punktu warto zaznaczyć, że jasno określony cel filmu mówi o tym, co film ma przekazać. Musimy na samym początku określić, czy tworzymy film wizerunkowy, spot promocyjny, czy film employer branding. Chaos i mówienie o wszystkim nam nie pomoże.

Filmy korporacyjne to emocje.

Ogólnie rzecz biorąc, produkcja filmowa to opowiadanie emocjami i granie na emocjach widza. Im bardziej emocjonalny przekaz będzie ze sobą niósł film korporacyjny, tym lepiej. Ludzie mają taką tendencję, że znacznie lepiej zapamiętują momenty, w których towarzyszą im silne emocje. Dlatego również lepiej zapamiętają nasz film korporacyjny, jeśli wywoła w nich określone emocje.

Filmy korporacyjne powinny wzywać do działania.

Dobre filmy korporacyjne nie tylko prezentują dany produkt czy firmę, ale również zmuszają widzów do określonego działania. Aby odnieść zamierzony sukces, powinniśmy w filmie korporacyjnym zawrzeć odpowiednią informacją dotyczącą tego, co użytkownik (widz) powinien dalej zrobić po obejrzeniu filmu. Czy ma wypełnić formularz, czy przejść na naszą stronę, a może zaproponować mu inne, niekonwencjonalne działanie…?

czy opłaca się produkować film korporacyjny w Twojej firmie?

oczekiwania vs koszty

Często wiele firm staje przed dylematem czy zrealizować film korporacyjny we własnym zakresie, czy zlecić jego wykonanie zewnętrznym wyspecjalizowanym domom produkcyjnym czy agencji filmowej. Co jest lepsze dla budowania wizerunku firmy i przyciągnięcie potencjalnych klientów?
Oba podejścia są jak najbardziej słuszne i żadnego nie negujemy. W obu przypadkach da się zwiększyć świadomość marki, wzbudzić pozytywne emocje i osiągnąć zamierzone cele biznesowe, wpływając pozytywnie na wizerunek firmy. Realizacja filmu korporacyjnego we własnym zakresie pomaga zaktywizować pracowników, dostarcza im sporo rozrywki i przy okazji rozwija ich możliwości współpracy w nowych obszarach działań. Ewentualnym minusem takich działań mogą być braki sprzętowe oraz braki w umiejętnościach pracowników związanych stricte z produkcją filmową.
Dlatego, by lepiej wykorzystać potencjał drzemiący w materiałach filmowych i w atrakcyjny sposób przygotować filmy, czasem lepiej zlecić produkcję filmu korporacyjnego zewnętrznym podmiotom. Takie firmy są doświadczone, zajmują się (przeważnie od kilku lat) tylko produkcją filmową, są wielokrotnie nagradzane za swoje dzieła i wiedzą co robią. Oddając się w ręce dobrego partnera, który wykona film, możemy mieć pewność, że praca zostanie wykonana na najwyższym poziomie.
Często zdarza się, że klient chce zrealizować film przy środkach nie wystarczających na wykonanie wszystkich scen na wysokim poziomie. Klient proponuje obniżyć podany przez nas budżet realizacji projektu, zachowując wszystkie elementy scenariusza i koncepcji. Oczywiście można próbować realizować takie sceny na niższym poziomie, jednak efekt w najlepszym wypadku będzie średni. W takich przypadkach zawsze zachęcamy do rozmów i wspólnie znajdujemy najlepsze rozwiązanie.
Filmy korporacyjne najwyższej jakości – siła napędowa promocji Twojej marki!

Chcesz wyprodukować film? Potrzebna Ci produkcja spotów reklamowych? Czy myślisz o produkcji filmu korporacyjnego, który pozostanie na długo w świadomości widza?
Zrób to razem z nami. Poznaj potencjał filmów korporacyjnych.