Jak stworzyć dobry film reklamowy?
Oczywiście na powyższe pytanie nie ma jednej dobrej recepty. Niemniej jednak każdy dobry, ambitny film reklamowy powinien spełniać pewne kryteria, które wyróżnią go pośród konkurencji. Moim zdaniem najważniejsze w filmie są emocje. Emocje które przekazuje film są ważne. Nie należy także zapominać o emocjach, które film wywołuje u widza. O tym czy dana produkcja filmowa zostanie zapamiętana przez widzów decydują właśnie emocje jakie wywoła ona w ich głowach. Smutna prawda jest taka, że niestety najbardziej zapadają nam w pamięć złe i niemiłe wspomnienia, a więc i związane z nimi negatywne emocje. Twórcy reklam próbują często szokować widzów. Jeśli szokowanie przysłuży się sprawie pozytywnie, uważam, że jest ono. Przykład – pokazywanie ujęć wojny w Syrii, lub np. alegoria walki z rakiem ukazana poprzez walkę astronauty z dzikimi stworami na innej planecie. Zdarzają się jednak przypadki negatywnego szokowania widza, np. reklama trumien pewnej marki w towarzystwie roznegliżowanych modelek. Wywołała prawdziwą lawinę negatywnych komentarzy od zniesmaczonych widzów. Jak w każdej dziedzinie tak i w reklamie trzeba znać umiar. Jak jednak przykuć uwagę współczesnego widza, który w momencie rozpoczynania się 12 minutowego bloku reklamowego w tv sięga po telefon komórkowy czy tablet, całkowicie odwracając swoją uwagę od telewizora? Są na to sposoby. Przede wszystkim każdy twórca reklamy musi precyzyjni poznać grupę odbiorców, do której kieruje swój przekaz. Telewizyjne reklamy lekarstw w Polsce wydają się mało ambitne i bardzo podobne do siebie. Jednak ich twórcy doskonale wiedzą, że kierowane są one do osób starszych, schorowanych, które wymagają prostego przekazu reklamowego. I leki oraz wszelkie inne środki „lekopodobne” bardzo dobrze w Polsce się sprzedają. Koncerny farmaceutyczne wydają olbrzymie pieniądze na reklamy filmowe i telewizyjne, które „sprzedają” ich produkty. Wielokrotnie pracownicy aptek opowiadają swoje rozmowy z klientami, którzy nie potrafią wymienić nazwy leku, ale znają całą reklamę na pamięć i opowiadają ją ze szczegółami, tak by wytłumaczyć aptekarce, o który lek chodzi.
Jeśli dobrze poznamy grupę odbiorców, do których kierujemy przekaz reklamowy, i dobierzemy odpowiednie środki aby do nich trafić, możemy mieć pewność że nasza produkcja filmowa odniesie sukces.
Jeśli potrzebujesz dobrego filmu reklamowego, który zapadnie widzom w pamięć – skontaktuj się z nami – agencja filmowa i reklamowa CreativeStudio.com.pl. Tworzymy wysokiej jakości filmy promocyjne i reklamowe.