Czy warto realizować filmy promocyjne gdy jest się uczelnią wyższą? Jak zdobyć nowych studentów? Jak dobrze promować się w internecie wśród młodych ludzi?
Czy szkoła wyższa w dzisiejszych czasach musi się promować? Niewątpliwie tak. Panujący aktualnie niż demograficzny odczuwają wszystkie uczelnie wyższe, zarówno Państwowe jak i prywatne. Studentów z roku na rok jest coraz mniej. Jak do nich dotrzeć? Jak sprawić by wybrali naszą uczelnię?
Te pytania z pewnością zadają sobie działy promocji wszystkich polskich szkół wyższych. Nie jest to łatwe pytanie. Młodzi ludzie, którzy wybierają się na studia, z każdej strony zarówno w internecie jak i na ulicy bombardowani są dziesiątkami reklam, które zachęcają do studiowania na najróżniejszych wydziałach i kierunkach. Jeśli kilka razy przeszukamy wyszukiwarkę Google pod kątem wyboru wyższej uczelni, z pewnością algorytm Google nie przepuści takiej okazji, by jeszcze przez kilka tygodni bombardować nas zbliżonymi treściami reklamowymi. Niezwykle ważna w życiu kwestia wyboru odpowiedniej uczelni (bo przecież w dużym stopniu decyduje ona o naszym późniejszym życiu) spędza sen z powiek nie tylko przyszłym studentom czy ich rodzicom ale również i marketerom. Działy promocji uczelni prześcigają się w wymyślaniu coraz to lepszych i skuteczniejszych kampanii marketingowych. Sprawdzoną przez nas dobrą formą dotarcia do młodych ludzi jest stworzenie krótkiego, angażującego spotu reklamowego. Algorytmy facebooka od jakiegoś czasu zdecydowanie najbardziej promują treści wideo.
Przygotowanie filmu promocyjnego uczelni wcale nie musi być drogie. Tanie filmy reklamowe czasem bardziej angażują uwagę widza, wyglądają autentyczniej i przede wszystkim działają. Tworząc reklamowe spoty internetowe nie potrzebujemy budżetu na reklamę telewizyjną, którego spora część przeznaczana jest na koszty emisji telewizyjnej. Tworząc video internetowe mamy szansę odpowiedniego targetowania kampanii, by dotarła ona tylko do pożądanej grupy docelowej, czyli do uczniów techników i licealistów. Zdecydowanie ta grupa jest również najbardziej otwarta na konsumowanie treści wideo w internecie. Pokolenia te urodziły już się w czasach, kiedy w każdym domu był komputer. Posiadają smartfony, nielimitowany dostęp do szybkiego internetu i stale są online. Poznaliśmy dobrze tą grupę docelową współpracując z Wyższą Szkołą Europejską, dla której regularnie tworzymy spoty promocyjne oraz współtworzymy filmowy kanał youtube. Od trzech lat współpraca rozwija się pomyślnie z korzyścią dla obu stron. Warto zobaczyć kilka filmów, które wyprodukowaliśmy dla wyższej szkoły europejskiej.
https://www.youtube.com/watch?v=Nv0_3GwLlaI
https://www.youtube.com/watch?v=vG8OTyJYPos
Przechodząc do podsumowania – tworzenie spotów promocyjnych i krótkie klipy filmowe to niewątpliwie przyszłość w promocji uczelni oraz w pozyskiwaniu nowych studentów. Warto pamiętać również o tym, że często przy stosunkowo niskim budżecie, będziemy w stanie wyprodukować filmy na wysokim poziomie, które celnie trafią w gusta naszej grupy odbiorców.