Untitled-21

PRODUKCJA FILMOWA – WSPÓŁPRACA Z KLIENTEM

Produkcja filmowa a współpraca z klientem? Jak pracować skutecznie i efektywnie przy produkcji filmowej.

 

Prowadząc studio produkcji filmowej CreativeStudio.com.pl, 90 % naszej pracy to praca z klientem. Od przedstawienia klientowi oferty, poprzez serię spotkań poprzedzających okres produkcji filmowej, obecność klienta na planie, aż do przekazania finalnej wersji gotowego filmu, klient zawsze nam towarzyszy. Często staramy się dać klientowi jak największą możliwość wglądu w realizowany projekt. Na każdym etapie musimy mieć pewność, że produkcja filmowa idzie zgodnie z planem. Dbamy o to by ta współpraca na linii dom produkcyjny – klient, była gładka, przejrzysta i sprzyjała projektowi. Czasem zdarzają się przypadki, klientów, którzy „wiedzą lepiej”. Zauważamy ciekawą tendencję. Im klient ma mniejszy, bardziej okrojony budżet na produkcję, tym bardziej na każdym jej etapie stara się być reżyserem, operatorem, grafikiem i montażystą. Bynajmniej nie wchodzi w tą rolę jako prawdziwe wsparcie dla operatora czy montażysty, lecz raczej aby „namieszać” i zmienić coś co było dobre, na coś co jest słabe. Niestety takie nagłe, nieprzemyślane decyzje sprawiają, że późniejsze trudności piętrzą się wręcz z logarytmiczną skalą. Np. zmiana ważnego elementu w jednej ze scen może skutkować koniecznością powtórzenia kilku innych scen. Rodzi to oczywiście dodatkowe koszty, stres i niepotrzebnie zabiera czas, oraz zazwyczaj wcale nie pomaga filmowi.

We współczesnym świecie oglądanie filmów to jedna z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu. W związku z tym wielu osobom niezwiązanym z produkcją filmową wydaje się, że tworzenie filmów jest w miarę prostą sprawą. Wiele razy natknąłem się na sfomułowanie, że jeśli coś nie wyjdzie na planie, to przecież można to w postprodukcji zmienić…! Czy przy budżecie 40 000 zł wygenerujemy komputerowo aktorów wraz ze scenerią i stworzymy dodatkowe sceny w postprodukcji? Wystarczy spojrzeć na napisy końcowe większości filmów jakie oglądamy w tv czy w kinie, by zauważyć, że średniej wielkości ekipa pracująca przy filmie to 100 – 300 osób. A więc mnożąc ich ilość przez ilość dni zdjęciowych oraz wynagrodzenie otrzymamy budżet na poziomie co najmniej kilkunastu milionów zł. Na tej podstawie można łatwo wyliczyć budżet filmu. Wszystko da się zrobić. Pytanie: za ile?

Reasumując życzymy sobie w  branży filmowej w pełni świadomych i zaangażowanych klientów, którzy wiedzą czego chcą, i pozwalają nam zrealizować ich pomysł jak najlepiej na najwyższym poziomie, zdając się na nasze doświadczenie.

A o tym jakimi dokładnie aspektami produkcji filmowej zajmujemy się na co dzień, przeczytacie w artykule: filmy reklamowe i promocyjne.

©Realizacja MTweb




FILMY REKLAMOWE I PROMOCYJNE
PRODUKCJA FILMOWA I TELEWIZYJNA
PRODUKCJA REKLAMOWA STUDIO