Po co kręcić filmy reklamowe?
Tym niezwykle przewrotnym pytaniem zaczynamy nasz artykuł dotyczący przyszłości Internetu. W dzisiejszych czasach pełnych kryptowalut i wirtualnej rzeczywistości wciąż korzystamy z mediów które powstały ponad 120 lat temu. Mowa to właśnie o filmie bo pewnie nie każdy z czytelników naszego bloga wie że film powstał liczy sobie już ponad 120 lat temu. Produkcja filmowa wciąż ma się dobrze, i nic nie wskazuje na to, żeby pozycja filmu w najbliższych latach została zagrożona. Powód – internet.
Skuteczna reklama w internecie
Szacuje się że już w 2020 roku 80% ruchu w Internecie będą generowały właśnie filmy wideo. Niesłabnąca popularność filmów w internecie to zarazem szansa, ale i olbrzymia odpowiedzialność. Jak ją skutecznie wykorzystać. Skuteczna reklama w internecie już przestała mieć cokolwiek wspólnego z banerami internetowymi. Skuteczna reklama w internecie również dawno temu przestała kojarzyć się z bannerami internetowymi. Powód – banery to chyba najbardziej ignorowana forma reklamy zaraz po reklamie telewizyjnej.
Wyobraźmy sobie pewną sytuację: siedzimy wygodnie w domu przed telewizorem i mniej więcej co dwadzieścia parę minut wyświetla nam się blok reklamowy który chcąc nie chąc nie jest pomijalny. Co wtedy robimy większość nas zapewne sięgnie po smartfona i zacznie przeglądać Internet. Gdy w internecie zobaczymy jakikolwiek baner, który nas nie interesuje to w najlepszym wypadku możemy go wyłączyć. W gorszym zaś, jeśli baner będzie natarczywy – opuścimy stronę i pewnie już nigdy na nią nie wrócimy.
Jak zatem powinna wyglądać skuteczna reklama w Internecie.
Badania naukowe potwierdzają, że medium, które przenosi najwięcej informacji i jest najskuteczniej zapamiętywaną formą reklamy są filmy reklamowe. I to właśnie przed filmami reklamowymi czy krótkimi historiami promocyjnymi maluje się świetlana przyszłość. Za pomocą nawet krótkiego filmu, który trwa 30 sekund jesteśmy w stanie przekazać kilkakrotnie większą ilość informacji niż w przypadku podobnej objętość tekstu którą bylibyśmy w stanie przeczytać w 30 sekund.
Drugim Ważnym czynnikiem jest fakt, że filmy zapamiętujemy znacznie skuteczniej w przeciwieństwie do innych form przekazu informacji. Najchętniej zapamiętujemy filmy które wywołują w nas emocje. Filmy, które angażują nas od pierwszej do ostatniej sekundy, od których nie możemy oderwać wzroku – wywołują w nas najsilniejsze emocje. Ten fakt potwierdziło już wiele badań sprzedażowych. Emocje są największym i najbardziej wpływowym czynnikiem Na podejmowane przez nas decyzje zakupowe.
Emocje towarzyszą nam w ważnych życiowych chwilach. Tak naprawdę nasza pamięć rejestruje momenty pomiędzy występowaniem emocji ale dobrze zapamiętujemy tylko te momenty, w których towarzyszyły nam silne emocje. Mogą to być emocje pozytywne lub czasem negatywne -jednak zawsze to one zapadają najskuteczniej w naszą pamięć.
To właśnie skłonność do zapamiętywania emocji twórcy filmów zaczęli wykorzystywać już w początkach XX wieku. Pierwsze filmy były co prawda prymitywne jednak już wjazd pociągu na stację wywoływał w widzach na tyle silne emocje, że (według relacji świadków) widzowie chcieli uciekać z budynku kina. Późniejsze próby okiełznania języka filmowego doprowadziły do tego że twórcy filmowi zaczęli umiejętnie posługiwać się emocjami i umiejętnie je w widzach wywoływać. Ten stan trwa do dzisiaj.
Skuteczna reklama w Internecie wykorzystuje w pełni nasze emocje odwołując się do naszych najskrytszych pragnień, przemyśleń i życiowych doświadczeń, przez co potrafi niezwykle precyzyjnie trafić bezpośrednio do naszej podświadomości.
Jakie cechy powinna mieć skuteczna reklama filmowa w Internecie?
Skuteczna reklama filmowa a grupa docelowa.
Zanim zdecydujemy się wydać jakąkolwiek złotówkę na stworzenie filmu – musimy przeanalizować rynek naszych klientów i wybrać takie metody tworzenia angażującej historii, które sprawdzą się w dotarciu do nich. Tworząc filmy reklamowe ciężko będzie nam trafić do każdej grupy docelowej. Musimy zatem wybrać jedną grupę docelową, dobrze ją poznać i stworzyć przekaz dostosowany do jej percepcji, upodobań i zainteresowań.
Skuteczna reklama w internecie a realizacja
Odpowiedni Przekaż filmowy musi być ubrany w odpowiednie metody realizacji. Nie wystarczy wziąć kamerę i wykonać kilka przypadkowych ujęć. Badania i analiza rynku doskonale pokazują że im bardziej kreatywne pomysły na spoty reklamowe tworzymy, tym chętniej widzowie decydują się na skorzystanie z danego produktu usługi. Sztuką jest zaskoczenie widza, i wprawienie go w taki stan który da mu do myślenia oraz zwróci jego uwagę. Najczęściej zapamiętujemy reklamy które w jakiś sposób skłoniły nas do myślenia. Jeśli głębiej się zastanowimy, pewne reklamy, które widzieliśmy już 10 lat temu dalej wywołują w nas takie emocje, jakbyśmy oglądali je dopiero po raz pierwszy.
Skuteczna reklama w internecie a zasięg
Zasięg to równie ważna kwestia. Oczywiście każdy chce mieć film viralowy, który samoczynnie rozniesie się po internecie. Jednak tak naprawdę filmu viralowego z założenia nie da się stworzyć. Viralowość filmu potwierdza się lub nie dopiero już po jego publikacji w Internecie a zatem warto mieć na uwadze fakt, że im więcej pieniędzy zainwestuje potem w promocję i reklamę danego filmu w Internecie tym nasza reklama w Internecie będzie skuteczniejsza. Im film Wyświetli się większej liczbie osób, tym większa szansa na to że więcej osób zainteresuje się naszym produktem.
Skuteczna reklama w internecie a kreatywność
I na koniec kreatywność, kreatywność i jeszcze raz kreatywność.
Pamiętajmy o tym, że dzisiejsi użytkownicy mediów internetowych to osoby niezwykle wyczulone na poziom estetyki. Są one na bieżąco z nowinkami technologicznymi, więc żeby do nich dotrzeć musimy stworzyć Na prawdę kreatywne dzieło które przełamie stereotypy, wyróżni się na tle innych i trafi bezpośrednio do ich świadomości i podświadomości. Wtedy możemy mówić o sukcesie. Zatem takiej skutecznej reklamy w Internecie z sukcesem życzymy Tobie czytelniku naszego bloga. Miło nam, że jesteś z nami do końca tego artykułu. Zobacz nasze portfolio oraz nagrody i wyróżnienia, by przekonać się, że to o czym tutaj piszemy, sprawdza się w praktyce.