Filmy reklamowe
W komunikacji marketingowej Twojej marki najważniejsze jest zaangażowanie. Nie chodzi tutaj o powtarzanie pustych sloganów, które wciskają marketingowcy podczas swoich wystąpień. Zaangażowanie to coś więcej niż sprawienie, że widz obejrzy film reklamowy do końca. Zaangażowanie to siła napędowa marki, która przekłada się na większą sprzedaż, a także zatrzymuje klienta na dłużej przy Twojej marce. Jak filmy reklamowe pomagają w tej ważnej kwestii?
Każdego dnia, na świecie powstają nowe filmy reklamowe. Te same filmy reklamowe otaczają nas zewsząd. Widzimy je w internecie, oglądamy w telewizji, wołają one nas z ulicznych telebimów. Oczywiście większość z nich nauczyliśmy się skutecznie ignorować. Gdybyśmy nie mechanizmy obronne człowieka – po kilku miesiącach zwariowalibyśmy z nadmiaru bodźców docierających do naszego mózgu. Zatem przekaz większość filmów reklamowych prawdopodobnie nigdy do nas nie trafi. Albo odwrócimy głowę od niechcianej reklamy na ulicy, pominiemy filmy reklamowe na YouTube lub przełączymy kanał w TV. Raz na kilkaset przypadków uda się nam natrafić na spoty reklamowe, które nie tylko będą adresowane do nas, ale przede wszystkim zaangażują nas na tyle, że zdecydujemy się je z własnej woli obejrzeć do końca.
Tego typu filmy reklamowe, choć zdarzają się rzadko – są niezwykle skuteczną formą komunikacji marketingowej marki. Firmy wręcz biją się między sobą o to, która tym razem zrealizuje spot najbardziej angażujący. Oczywiście nie ma jednej skutecznej recepty na to, by wszystkie filmy reklamowe, które stworzymy stały się viralami, angażowały i pobudzały do działania. Są jednak pewne zasady, które niezmiennie od lat sprawiają, że niektóre filmy reklamowe postrzegamy jako świetne.
Filmy reklamowe a emocje
Jedną z zasad, którą kierują się angażujące kampanie reklamowe są emocje. Tworząc filmy reklamowe, najskuteczniejszym narzędziem na wywołanie określonego zaangażowania u widza jest wywołanie w nim reakcji emocjonalnych. Człowiek jest taką istotą, która zazwyczaj dobrze pamięta momenty ze swojego życia, w których towarzyszyły mu silne emocje. Czasem pozytywne, czasem negatywne. To co było pomiędzy tymi okresami, zazwyczaj idzie w zapomnienie.
Filmy reklamowe a identyfikacja z bohaterem
Równie ważną kwestią, która sprawia, że widzowie chętniej zaangażują się w przekaz filmu reklamowego jest możliwość identyfikacji z bohaterem. Znacznie skuteczniej działa tutaj możliwość identyfikacji z bohaterem, na którego miejscu chcemy być, niż obecnie się znajdujemy. Dlatego ludzie tak chętnie oglądają filmy, w których pokazane jest życie bogatych bohaterów. Któż z nas nie chciałby być bogaty? Pełne zaangażowanie się w taki świat, daje nam również chwilowe poczucie przebywania w tym świecie bogactwa i przepychu. Tworząc filmy reklamowe skierowane do odpowiedniej grupy docelowej warto o tym pamiętać.
Filmy reklamowe to niezwykle skuteczna forma komunikacji. Cała telewizja opiera się i funkcjonuje głównie dzięki filmom reklamowym. Również według różnych szacunków – za około 2 lata większość ruchu w internecie będą generowały filmy. Warto już teraz wykorzystać spoty reklamowe do promocji swojej marki.
Czytaj także: spoty reklamowe | filmy promocyjne | filmy wizerunkowe | filmy korporacyjne