Nasza agencja filmowa „zjadła zęby” tworząc od ponad 6 lat promocyjne filmy reklamowe. W tym artykule zebraliśmy kilka przydatnych wskazówek pokazujących jak promocyjne filmy reklamowe z sukcesem wykorzystują nasi stali klienci.
Promocyjne filmy reklamowe – po co kręcić filmy?
Dobry film reklamowy potrafi nie tylko świetnie pokazać produkt, ale również wywołać w użytkowniku chęć sięgnięcia po ten produkt. Dobry film reklamowy od świetnego odróżniają przede wszystkim emocje. Emocje, które filmy reklamowe wywołują wśród użytkowników po prostu sprzedają. Widzowie oglądający filmy reklamowe nie do końca nawet są świadomi, tego, że decyzja zakupowa została już podjęta przez ich podświadomość.
Promocyjne filmy reklamowe, które zawierają odpowiedni spersonalizowany przekaz są znacznie skuteczniejsze niż wszystkie inne działania marketingowe razem wzięte. Uwarunkowania biologiczne człowieka wskazują jasno, że ponad 70% osób na świecie to wzrokowcy.
Współczesny użytkownik internetu czytając artykuły czy przeglądając strony internetowe zazwyczaj skanuje widoczne na nich nagłówki lub wybrane fragmenty tekstu. Nie wczytuje się dokładnie w każde zdanie. Zatem ilość informacji z jaką może się zapoznać jest szczątkowa. Produkcja filmowa w tym wypadku wygrywa walkę o uwagę widza. Widzowie znacznie chętniej obejrzą krótkie promocyjne filmy reklamowe, które w ciągu 30 sekund w pełni pokażą zalety produktu, niż będą czytali 12 linijek tekstu. Zatem jeśli chcemy skutecznie zwrócić uwagę konsumenta na nasz produkt, bez promocyjnego filmu reklamowego – nie osiągniemy znaczących rezultatów.
Promocyjne filmy reklamowe – jak tworzyć je skutecznie
Tworzenie filmów promocyjnych to złożone przedsięwzięcie. Produkcja filmowa, która na ekranie trwa 30 sekund zazwyczaj kosztuje kilkaset godzin pracy wielu specjalistów. Taka ilość pracy znacząco przekłada się na koszty. Aby nakłady finansowe na produkcję filmu nie zostały zmarnowane – trzeba niezwykle rzetelnie i dobrze przygotować się do jego stworzenia. Zanim zaczniemy rozmyślać nad scenariuszem – warto dokładnie zastanowić się co i do kogo mówimy. Musimy dobrze poznać naszą grupę docelową. Im lepiej poznamy upodobania i zachowania adresatów filmu promocyjnego tym lepiej dopasowany przekaz uda nam się stworzyć, a więc szanse na powodzenie całej kampanii rosną. Kolejnym krokiem jest stworzenie odpowiedniego przekazu promocyjnego filmu reklamowego, który doskonale wpisze się w upodobania grupy docelowej. Tutaj ciężko mówić o jakichkolwiek regułach. Warto mieć na uwadze jednak fakt, że oryginalność i świeże spojrzenie na temat prawie zawsze wygrywają. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniej agencji wyspecjalizowanej w produkcji filmowej, która w najlepszy sposób będzie w stanie przełożyć naszą historię na film. O tym jakie cechy powinno mieć dobre studio filmowe pisaliśmy tutaj:
Mając gotowy film możemy zacząć go wykorzystywać.
Promocyjne filmy reklamowe – jak wykorzystać je w biznesie?
Nasi klienci wykorzystują realizowane przez nas promocyjne filmy reklamowe w wielu różnych mediach. Tworząc spoty reklamowe z przeznaczeniem do emisji w ogólnopolskiej TV doskonale wiemy, że w tym wypadku duży budżet przekłada się na duże pieniądze. Spoty telewizyjne rządzą się swoimi prawami. Produkcja spotów TV nie sprawdzi się w każdej firmie. Zazwyczaj mogą sobie na nią pozwolić duże firmy, które oferują produkty dostępne dla klientów detalicznych. Dzięki produkcji reklamy TV są oni w stanie w krótkim czasie dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.
Wiele naszych klientów wykorzystuje promocyjne filmy reklamowe w internecie. Obecnie internet staje się coraz popularniejszym medium reklamowym. Z roku na rok liczba osób z dostępem do internetu rośnie a łącza internetowe stają się coraz szybsze. Szacuje się, że już w 2020 roku 80% całego ruchu w internecie będą generowały filmy. Dlatego promocyjne filmy reklamowe tworzone do internetu cieszą się dużą popularnością wśród wielu firm. Warto również wspomnieć o tym, że obecnie reklama wideo w internecie pozwala znacznie precyzyjniej dotrzeć do użytkownika niż reklama TV, a co najważniejsze praktycznie w czasie rzeczywistym możemy śledzić postępy i wyniki takiej kampanii reklamowej. Możemy na bieżąco sprawdzać, ile ludzi zobaczyło nasz film promocyjny, jak do niego dotarli oraz jak długo go oglądali.
A to tylko wierzchołek całej góry lodowej wielu rozwiązań, które pomagają generować zyski wielu firm na całym świecie.
Zobacz co dziś możemy zrobić dla Ciebie. Poznaj nasze portfolio i skontaktuj się z nami.
Czytaj także: filmy korporacyjne | filmy wizerunkowe