Produkcja filmowa to dziedzina, która z roku na rok zdobywa coraz większy udział w wielu rynkach. Kilkadziesiąt lat temu stała się główną gałęzią branży rozrywkowej oraz branży reklamowej. Aktualnie filmy wideo podbijają internet.
Zastanówmy się zatem ile filmów dziennie może trafiać do Internetu?
Na samym portalu YouTube według szacunków dziennie wgrywanych jest około 80 000 godzin filmów. Jest to niewyobrażalna ilość materiału filmowego, który każdego dnia powstaje na ziemi. Z roku na rok ta liczba rośnie. Szacuje się, że za kilka lat 80 procent treści przesyłanych i umieszczanych w Internecie będą stanowiły filmy. Już teraz widzimy wyraźnie, że Facebook najmocniej promuje treści wideo.
Filmy wideo są bardzo wdzięcznym nośnikiem informacji. Mówi się, że jeden obraz wyraża więcej niż 1000 słów. Film wideo zaś składa się z 25 takich obrazów na sekundę. Ogromną przewagą filmu nad tekstem pisanym jest to, że film w łatwy sposób przekazuje nam informacje i robi to niewyobrażalnie szybko i dosadnie. Gdyby tekst, który czytasz w tym momencie, był przedstawiony w formie filmu, z pewnością jeszcze bardziej by do Ciebie przemówił. Zastosowalibyśmy kilka dynamicznie zmontowanych ujęć, ciekawą muzykę pozwalającą się skupić, tekst lektora oraz infografiki ilustrujące wypowiadane przez lektora słowa. Całość byłaby zamknięta w krótkiej – 90 – sekundowej formie produkcji filmowej, którą mógłbyś udostępnić znajomym.
Tutaj właśnie leży przewaga filmu. Nie tylko filmu reklamowego, czy filmu internetowego… Każda forma filmu mocno angażuje naszą uwagę, ponieważ wykorzystuje dwa najważniejsze zmysły poznawcze człowieka – wzrok i słuch. Jeśli te zmysły są w pełni zaangażowane w akcję filmu – nasz mózg bardzo mocno skupia się na przekazie, który jest do niego kierowany z ekranu.
Oczywiście na przestrzeni lat powstało sporo trików filmowych, montażowych, scenariuszowych, itp., które mają nas jeszcze bardziej zaangażować w opowiadaną w filmie historię. Najwięcej tego typu elementów stosuje się w produkcji filmów reklamowych i promocyjnych. Im więcej jednak takich trików się ogląda, tym łatwiej nasz mózg uodparnia się na takie treści.
A dlaczego filmy reklamowe do nas przemawiają? Czytaj już wkrótce na naszej stronie w zakładce blog o produkcji filmowej.
Czytaj także: Produkcja filmowa bez tajemnic – cz.5. | Rynek produkcji filmów reklamowych do internetu – wzrost rynku video online.