Wideomarketing – jak wykorzystać go w swojej firmie

Wideomarketing to obecnie jedna z najskuteczniejszych form komunikacji marketingowej. Są sytuacje, w których wideomarketing sprawdzi się znacznie lepiej niż inne formy marketingu. Kiedy wykorzystać w firmie wideomarketing?

Wideomarketing to nie tylko filmy reklamowe

Warto wspomnieć, że według prognoz Google i Facebooka – w 2020 roku ok 80 procent ruchu w internecie będą generowały filmy. Jest kilka znaczących argumentów potwierdzających tą teorię:

– filmy przekazują dużo informacji, w krótkim czasie

– film to medium, które znacznie skuteczniej angażuje uwagę widza niż pozostałe media

– filmy znacznie skuteczniej wpływają na pozytywne decyzje zakupowe klienta

Kiedy wykorzystać w firmie wideomarketing?

Spoty reklamowe bez wątpienia są dźwignią napędową handlu. Większość stacji telewizyjnych emituje przynajmniej 20 minut spotów na godzinę, co oznacza, że na każde 10 godzin przypada ponad 3 godziny reklam. Spoty reklamowe w telewizji są wciąż skutecznym medium, na które marketingowcy chętnie przeznaczają duże budżety. Dlaczego? Ponieważ filmy reklamowe skutecznie sprzedają.

Spoty reklamowe w internecie a wideomarketing

Spoty reklamowe w internecie również dobrze się odnajdują. Inteligentny i przemyślany spot reklamowy jest w stanie skutecznie zaangażować emocje widza. Widz zaangażowany emocjonalnie w opowiadaną historię wciąga się w nią i ogląda ją do końca. Tworząc spoty reklamowe warto zwrócić uwagę na to czy spot ma potencjał emocjonalny. Jeśli wywołuje on w widzach emocje – istnieją duże szanse, ze widzowie obejrzą go do końca, niezależnie od tego ile trwa.

Filmy promocyjne w internecie można również znacznie skuteczniej monitorować niż tradycyjne reklamy telewizyjne. Internet daje wiele wygodnych narzędzi, które w łatwy i przejrzysty sposób pokazują ile użytkowników obejrzało dany film, jakie były ich reakcje, czy obejrzeli cały film, czy tylko fragment oraz czy podzielili się filmem ze znajomymi, a może jeszcze weszli na naszą stronę…

Internet to kopalnia wiedzy o użytkownikach. Warto wykorzystywać tą kopalnię do analizy wideomarketingowych danych.

Wiemy już, że wideomarketing w firmie to niezwykle przydatne narzędzie. Kiedy zacząć go wykorzystywać?

Umiejętnie stosowany wideomarketing pozwala zdziałać cuda. Za pomocą spotów reklamowych, filmów promocyjnych, dłuższych filmów wizerunkowych czy videotutoriali możemy niezwykle skutecznie budować pozycję swojej marki. Produkcja filmów o naszej marce z pewnością wyróżni ją na tle konkurencji, doda jej wiarygodności i zwiększy rozpoznawalność. Im wcześniej skorzystamy z wideomarketingu w firmie tym szybciej pojawią się pierwsze efekty. Pamiętajmy o tym, że konkurencja nie śpi, a dobry content to w dzisiejszych czasach podstawa budowania wizerunku marki oraz sprzedaży.

Summary
Article Name
Wideomarketing - jak wykorzystać go w swojej firmie
Description
Wideomarketing to obecnie najskuteczniejsza forma angażowania użytkownika w przekaz. Dowiedz się jaki ma potencjał oraz jak wykorzystać go w Twojej firmie.
Author
Publisher Name
CreativeStudio.com.pl
Podaj dalej